Dobra namera uvaženog prof. Dr Branislava Vlahovića da tim stručnjaka iz oblasti tržišta i marketinga upozna organske proizvođače sa rezultatima istraživanja stanja i  mogućnostima boljeg pozicioniranja organskih proizvoda na tržištu, kao metodama izgradnje prepoznatljivog brenda i zelenog marketinga urodila je plodom.

 

Na edukativnom seminaru pod nazivom Tržište organske hrane u Vojvodini – mogućnost razvoja okupio se značajan broj organskih proizvođača, predstavnici Udruženja organskih proizvođača, svih učesnika u sektoru organske proizvodnje, određeni broj studenata zainteresovanih za ovu oblast, kao i predstavnici pokrajinske vlasti.

Broj učesnika ukazuje kako na aktuelnost teme, tako i na održan ugled i poverenje poljoprivrednih proizvođača sa teritorije AP Vojvodine u Poljoprivredni fakultet u Novom Sadu i uverenje da će upravo tu pronaći stručnjake i čuti korisne savete za unapređenje svoje proizvodnje.

 

Predavanja na temu Analize tržišta, ispunjavanja zahteva potrošača, prilagođavanja i boljeg pozicioniranja organskih proizvoda na tržištu, kao i sprovođenju marketinga govorili su organizator skupa Prof. Dr Branislav Vlahović, sa Poljoprivrednog fakulteta u Novom Sadu i Prof. Dr Tomislav Sudarević, sa Ekonomskog fakulteta u Subotici, koji je ujedno i predstavnik prvog osnovanog udruženja organskih proizvođača u Srbiji – Terras iz Subotice.

Tema Motivi proizvođača za bavljenje organskom proizvodnjom bila je potkrepljena rezultatima iz radova Mast. Aekon. Jovane Mjerimačke, doktorantkinje na Poljoprivrednom fakultetu u Novom Sadu.

 

O značaju brendiranja i procesu osmišljavanja prepoznatljivog brenda i logoa za organske proizvode, govorila je Dr Sanja Šojić, Mega doo, Beograd. U tom procesu potrebno je jasno ukazati na poruku koju želimo da pošaljemo: zelena boja ukazuje na prirodu i ekologiju, može biti propraćeno tekstom koji ukazuje na motiv i nameru bavljenja ovakvim načinom proizvodnje, slikom biljke ili životinje koja ukazuje na poreklo proizvoda i uslove uzgajanja, a često i naglasak na to ko je proizvođač, odnosno osnivač brenda uliva poverenje. 

Organska proizvodnja je holistički pristup, oblik održive poljoprivrede, koji ima pozitivan uticaj na sve privredne grane, kao i zdravlje stanovništva i ako se sprovedi na dobro organizovan i ispravan način predstavlja metodu za prevazilaženje raznih problema kako društvenih, tako i ekonomskih i ekoloških.

 

Mast. Aekon. Dubravka Užar govorila je o Preferencijama potrošača u potrošnji organske hrane u Vojvodini, dok je probleme, stanje i perspektive proizvodnje organske hrane u Vojvodini, kao rezultat saradnje sa Nacionalnim udruženjem za razvoj organske proizvodnje Serbia Organica,  izneo Dr Anton Puškarić, sa Instituta za ekonomiku poljoprivrede Beograd.

Najveći deo površina na kojima se primenjuju organski principi su upravo u Vojvodini, što treba da bude dodatan motiv za efikasnije sprovođenje ciljeva proizvođača kroz samoinicijativno udruživanje.

 

Dr Nataša Pavlović, iz turističke organizacije Vojvodine predstavila je proizvodnju organske hrane predstavila kao osnov za razvoj eko turizma u Vojvodini. Organski proizvođači su u dosadašnjem radu pokazali spremnost da uz podršku učestvuju u programima posete organskih farmi na kojima se tom prilikom organizuje obilazak kako farme tako i znamenitosti u okruženju, održavaju radionica, edukacije, radnih akcija, gozbi i manifestacija.

Organski proizvođači rado otvaraju vrata svojim vernim kupcima, na taj način grade lični kontakt i poverenje, a kupci imaju priliku da uberu svež proizvod, koji u tom trenutku ima najintenzivniji miris i ukus. Osim toga kupci na ovaj način mogu da ostvare kontakt sa zemljom sa koje dobijaju namirnice za pripremu obroka. Tom prilikom deca iz gradskih sredina mogu da se upoznaju sa raznim biljnim vrstama i uživo vide domaće, a negde i divlje životinje, kako organske farme daju doprinos očuvanju biodiverziteta.   

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *