Kao i prethodnih godina i ove godine je Vojvođanski klaster organske poljoprivrede bio prisutan na 88. Međunarodnom Sajmu poljoprivrede u Novom Sadu. U Hali 1a Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i poljoprivrede, u saradnji sa Nacionalnom asocijacijom za razvoj organske poljoprivrede Serbia Organica, omogućava da proizvođači predstave svoje sertifikovane organske proizvode, proizvode sa oznakom geografsko poreklo i srpski kvalitet, ali i zanatska piva. To posetiocima omogućava da se u ovoj hali dobro informišu, nauče nešto novo, ali i da se druže i zabave.

    Na štandu Vojvođanskog klastera organske poljoprivrede svi članovi i partneri imaju mogućnost da budu prisutni i predstave svoje proizvode i usluge. Priliku da promovišu svoje poslovanje iskoristili su Sabolč Tružinski, sa izvrsnom teteninom od spelte, Arpad Moritz sa fenomenalnim vinom, Firma Kinima Trade koja uvozi sertifikovano organsko maslinovo ulje i masline sa Krita, specijalizovana prodavnica organskih proizvoda Zdravologija, TMB Diamond sa širokom ponudom preparata sa Liste dozvoljenih u organskoj poljoprivrednoj proizvodnjiEcker doo koja zastupa ekološki SCARYBIRD uređaj za odbijanje ptica štetočina na human i ekološki način, ali i Fakultet Ekološke poljoprivrede, sa Educons Univerziteta sa sedištem u Sremskoj Kamenici, koji svima zainteresovanima za stručno i profesionalno usavršavanje u sferi ekološke poljoprivrede nudi akreditovane studije na sva tri nivoa, osnovne, master i doktorske studije, sa organizovanom praksom između ostalog i u saradnji sa Vojvođanskim klasterom organske poljoprivrede i mogućnošću zaposlenja u nekoj od kompanija u kojima se obavlja praksa.

   

Ovom prilikom prisutni su mogli da se upoznaju i sa novim projektom Instituta za turizam, Food Market, zahvaljujući kome će se putem nagradnog ocenjivanja proizvoda, domaćim proizvodima obezbediti međunarodno priznat regionalni znak i sertifikat EatPanonia, a nosioci znaka će biti vidljivi na turističkim rutama i imaće svoje mesto u radnjama i online shopovima Food Marketa. Za potrošače se ovim obezbeđuje sigurna kupovina kvalitetnog proizvoda domaće proizvodnje.

 

    Kako je epidemiološka situacija uticala na pomeranje datuma u kome se održava Poljoprivredni Sajam u Novom Sadu, koji je umesto u maju ove godine održan u septembru, uslovi pod kojim će se moći posetiti Sajam su bili neizvesni, ove 2021. godine je evidentno bilo daleko manje posetioca nego prethodnih godina. Međutim, ove godine je saradnja među izlagačima i upoznavanje poslovnih partnera bilo daleko jednostavnije i efikasnije, kao i odnosi sa medijima, delegacijama i posetiocima. Ovakvi događaji omogućavaju svima zainteresovanima za organsku proizvodnju da se međusobno upoznaju i ostvare saradnju, da uspostave nove kontakte, razmene informacije i povežu. Mnogi, kako izlagači, tako i posetioci su izjavili da im je nedostajao ovaj vid izlaganja, upoznavanja, saradnje i druženja, pa je potrebno preispitati šta to sve manifestacije i sajmovi donose društvu i zaključak je da su korisnije nego što mislimo.

 


   Ukoliko do sada niste posetili Halu 1a, sledeće godine u toku Poljoprivrednog sajma u Novom Sadu, ne treba da propustite priliku da svratite, jer deljenje zajedničkih interesovanja i principa omogućava dobre međuljudske odnose, što se oslikava u prijatnoj i veseloj atmosferi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *