Prodaja proizvoda sa američkih organskih farmi dostigla je prošle godine 5,5 milijardi dolara, što je rast od 72 odsto od 2008. godine.

To je objavilo američko Ministarstvo poljoprivrede i izveštaju u kom ističe trend rasta potrošnje organskih proizvoda.

Podaci ministarstva, prikupljeni anketiranjem farmera, pokazuju da je lani najtraženiji organski proizvod bilo mleko, sa prometom od 1,1 milijardi dolara, prenosi američki poslovni magazin Forčen (Fortune).

Prodaja organskih jaja, koja su snele kokoške izvan kaveza, iznosila je 420 miliona dolara.

Potražnja za organskom hranom, od voća i povrća do mesa i žitarica, stabilno je rasla u poslednjih 10 godina, pošto su potrošači postali sve zabrinutiji zbog genetski modifikovanih proizvoda i hemikalija koje se koriste u lancu ishrane. To je pojačalo pritisak na velike kompanije koje su se specijalizovale za masovnu proizvodnju industrijski prerađene hrane tokom godina.

“Potrebna nam je viša stopu rasta kako bi se zadovoljila potražnja“, rekla je direktorka američkog Udruženja trgovaca organskim proizvodima, Laura Batka, posle objavljivanja podataka.

Ekološka poljoprivreda koristi metode kojima izbegava upotrebu pesticida, antibiotika i drugih sintetičkih materijala prilikom uzgoja, čuvanja i prevoza prehrambenih proizvoda.

Prodaja je geografski koncentrisana, pri čemu je deset američkih saveznih država pokrivalo 78 odsto proizvodnje u 2014. godini, od čega samo udeo Kalifornije iznosi 41 procenat, prema podacima Ministarstva poljoprivrede.

Ukupan broj organskih farmi je od 2008. do kraja 2014. godine pao za tri odsto, sa 14.450 na 14.093, a razlog leži u tome što je deo farmi izuzet iz programa vladine certifikacije, budući da od prodaje organskih proizvoda zaraduju manje od 5.000 dolara godišnje.

Broj velikih farmi koje su dobile certifikat za organsku proizvodnju od 2008. porastao je 15 odsto, na 12.634, saopštilo je Ministarstvo poljoprivrede.

U izveštaju se navodi da je 39 odsto proizvođaca organske hrane, njih oko 5.300, u anketi najavilo da namerava da poveća proizvocnju u narednih pet godina.

Prodaja prirodnih i organskih proizvoda kod malih trgovaca je lani porasla za 9,0 odsto, u odnsou na povećanje od 1,3 procenta u supermarketima i drugim velikim trgovačkim lancima, prema kompaniji za istraživanje tržišta Spins, koja prikuplja podatke pomoću skenera u prodavnicama.

U maju je multinacionalna prehrambena kompanija Hormel Fuds najavila da preuzima proizvođaca organskog mesa Eplgejt farms (Applegate) za 775 miliona dolara, dok je prizvođač “Čirio” pahiljica, Dženeral Mils, prošle godine objavio akviziciju proizvođača organske hrane “Enis” (Annie’s Inc) za oko 820 miliona dolara, podseća Forčen.

Izvor: Agronews

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *